Monday 14 March 2011

地震 Earthquake!!!!

朝起きて、メールを確認してたら続々と地震の情報が家族やパートナーの家族から入りました。私は浦島太郎状態でした。「地震?」何、何?って感じでした。やっとインターネットでニュースを探し、その後NHKの生放送のニュースが24時間流れるサイトを見つけました。もう、見始めたらやめる事が出来ませんでした。あまりの惨事。自分の国がこんな事になってしまっているなんて本当に考えられませんでした。家族を始め友達はみな、無事だったので何よりです。ただ、東北地方の人達の事を考えると胸が締め付けられる思いです。こういう時こそみんなで協力して立ち直って欲しいと思います。もちろん、私が出来る事があれば惜しみなく協力したいと思います。

When I got up and started checking e-mails, my friends asked about an earthquake in Japan. However, I didn't have any information about it until I read news. We had a 14 hours time difference between Japan and North Carolina so when the earthquake happened, I was in bed so I had no idea what's going on! Then I found a NHK live news. It was soooooo disaster and I just doubted what happened. I just couldn't believe it. Tsunami washed away villages at the east coast and no one can stop. I felt how human is small. We can't do anything against a nature. However, Japanese will be united and help each other to recover.

My family and friends in Japan are all safe. Thank you for the messages.

No comments: