Monday 9 May 2011

Bye bye Carrboro


5年住んだカーボロともお別れです。最初来た時の印象は、あまりにこじんまりとした町でどうなるかと思いました。夜になれば、野生の鹿やうさぎを見ることが出来たり、うちの前なんて街頭一つもなかったりで驚く事ばかりだったけど、住めば都です。


Weaver Marketには本当にお世話になりました。歩いて行けてオーガニック専門でこの5年、本当にたくさんの料理をしました。たぶん、それもこのマーケットのお陰。

スペイン語を習いそこで出会った友達とたくさん時間を過ごし、またタップを通して出会った先生とフルートとピアノのコンチェルトをセッションしたり、とにかく最後の最後で友達の輪が広がりました。

なんで、もっと前に出会えなかったんだろう・・・・と思う事もあるけれどたぶんこれが、「縁」というものなんだと思う。「縁」さえあれば、どこへ行ってもきっとまた会う事が出来ると信じている。

日本語を教えてであった生徒達にも感謝をしている。本当にみんな、みんなありがとう。
そして、日本にいる友達も含めて今度はベルギーで会いましょう。
次回からはこちらのブログでよろしくお願いします。

This is the last day for us. We will leave Carrboro after 5 years. We really enjoyed living in rural. When we walked around in the night, we often saw deer and rabbits. It was amazing!! It never happened in Tokyo! I have met many nice people in here for 5 years. I've learnt Spanish and taught Japanese. It was really good experience for me. I also enjoyed cooking, tapping quilting and drawing. I also had a session with flute and piano.
Thank you for being my friends. We hope we can see all our friends in Belgium. Also I will start a new blog.









No comments: