Saturday 23 October 2010

バンコク食事編/Food in Bangkok

2回ほどタイ料理を食べに行きました。1つはJWマリオット内にある 「ホワイトエレファント」でビュッフェ。ビュッフェは一人350バーツ(1050円)位かな?料理の種類も豊富でまたお値段もかなりお手頃。でもタイ料理 ではMSG(味の素)が使われている事が多く食べた後に喉が渇く事がしばしば。日本人は比較的MSGに慣れているので問題ないと思うけど、パートナーは少 し問題あり。この問題さえ取り除けばかなり本格的なタイ料理が食べられるのでお薦めです。

 

タイカレー(イエロー、グリーン)、サラダも数種、なぜか刺身のコーナーもあったり。
でも、私が一番好きなのはこれ!麺も色々な種類がありその中から好きなものを選び作ってもらいます。スパイスも自分で調整できるんです。

 

We've been to Thai restaurants twice. One is "White Elephant" at JW Mariott which has a lunch buffet. It costs about 350 bath ($11) and there are various type of food. Thai yellow / green curry, salad, sashimi, noodles that is my favourite dish. You can choose noodles, beef or chicken, then add spices. It was very delicious and I like this restaurant. But we have a small problem that most of restaurants in Thai use MSG so after eating, we become very thirsty.

次に行った場所はフォーシーズンホテルに入っている「スパイスマーケット」です。
お店の中とタイチリの植木  

The another restaurant is called "Spice Market" in Four seasons hotel. We ordered a set menu and two dishes.
セットメニューを1つと2品ほど単品で頼みました。
 
 

まずはタイのスナックとして出てきました。これは、葉っぱの上に干しえび、ピーナッツ、ライムなどを乗せ最後にナンプラーを垂らして巻いて食べます。美味!

This is called Thai snack. Put some dried shrimps, limes, peanuts and fish sauce on a leaf and roll them up. It is very nice snack. I love it.


 
 

ここまでが一人分のセットメニューです。量が多いだろうと思い一人分しかオーダーしなかったんだけどまさかここまで多いとは。大変満足しました。(笑)

Above photos are the set menu for a person. Can you believe it? It is very big portion.

単品でオーダーしたタイ風焼き茄子。
This is a baked eggplant with Thai flavour.


そして、私の大好きなプラザアテネでのサンデービュッフェの様子を。一番目を引いたのがこれ。
Here is my favourite Sunday buffet at Plaza Athenee. There are a lot of gorgeous dishes. My eyes were drawn by Peking Duck...



北京ダック。見るからに美味しいそうな色合い。もちろん、いただきましたよ。言うまでもなく美味しかったです。もっと食べたい!って気にさせられるんだけど、何せここのビュッフェすごいんです。写真を見て楽しんでください。行きます!

オイスターコーナーもありました。


一口サイズでのタイ料理。


私が選んだものはこんな感じ。オイスター、キャビア、サーモンに生ハム。

ム。I chose some French oysters, caviar and proschiuto di Parma. I had to leave some space for desserts.







デザートコーナーが圧巻!
I hope you enjoy seeing these desserts. Most of chocolate desserts were used by Valrhona. How gorgeous they were. Of course, taste was wonderful!



すべてヴェローナのチョコが使用されケーキの種類も10種類以上あったと思う。



そしてこのチョコーレトファウンテン。これは大人でも魅力のある一品ですよね。フルーツ、小さなシュークリームなどを棒に刺してそのままファウンテンの中でコーティング。楽しかったです。(笑)I loooove chocolate fountains. They made a chocolate souffle in front of us.



そして、ここではその場でチョコレートスフレを作ってくれます。粋なサービスですよね。できたてのスフレにフルールを乗せていただきます。

 
 











クレープシュゼットにトロピカルのフルーツ。

他にアイスクリームのコーナーには8種類くらいのアイス。タイのスイーツなど数えきれないほどのものがあり目移りしてばかり。
でも、それほど人間は食べられるものではないのが悲しいところ。なのでたくさん、目で楽しんできました。There are many different kinds of ice cream. Unfortunately, I can't try all of them, but at least I enjoyed looking at them.
 

No comments: