Sunday 6 February 2011

ボルティモアキルト/Bartimore Quilt

やっとボルティモアキルトが完成しました。ボルティモアキルトとは花とバスケットをモチーフとしたアップリケが主流のキルトなんですよ。
私が日本でパッチワーク教室に通って習った時にまぁ、本当に不器用な私は一番苦手な課題でした。アップリケ、本当に苦心したんです。その頃。でも、いつかアップリケを克服したいな・・・と思って挑んだ作品がこれなんです。


このアップリケの布達は全部、余り切れを使って作りました。こうやってみるとスクラップなんて見えないでしょう。

キルトを始めた時に、布を買うのが楽しみで色々な所で布を集めました。でも、自分で買う布ってほとんど色が似たり寄ったりなんです。

でも、このスクラップの布達は、無料でもらった物ばかりでたぶん、私が決して自分から選ばないような布達なんだと思うけど、それが逆に作品のスパイスになってたりします。なので、スクラップの作品は好きです。
これがノースカロライナで作る最後の作品です!

Finally, I finished my Baltimore Quilt. Baltimore quilts originated in the region around Baltimore, Maryland in the 1840s where a unique and highly developed applique style of quilt briefly flourished. The designs are often feature floral patterns, and many other motifs are also used. Designs were often highly detailed.

When I used to take quilts lessons in Japan. I've learnt applique technique, but I was the worst students in the class. -:) Anyway, I would like to take on challenge and now I have surmounted the challenge. (No more applique for a while... )

I used all my free scraps which I've got from fabric marketing company. These scraps were very useful because I have aquired scraps of new patterns and colours not already in my material collection. I like using scraps in my projects. This tapestry will be the last project in North Carolina!

1 comment:

countess said...

...前のコメントが消えてますが、読んだ???