Thursday 14 April 2011

オースティン、テキサス/Austin Texas

先週末は4日間ほどテキサスのオースティンという所に友達に会いにいってきました。友達と言っても、出会った時は私の生徒だったんです。でも仕事の都合でオースティンに引越してしまいました。彼女達の送別会で「必ず遊びにきて」と言われていてお言葉に甘えて遊びに行ってきました。(笑)

さて、初めてのオースティン!まったくノースカロライナと違います。都会です。大きいです。そして暑いです。なんか活気に溢れているというかシカゴと似ているような感じ。高層ビルが建ち並び、でも、そのすぐ横には川が流れていていい感じなんですよ。びっくりしました。
もちろん、彼女達が住んでいる所がまた良い所。ダウンタウンの一等地と言っていいほどの高級マンション。(フロントなんてホテルみたい)部屋の窓からは川が見え自然と都会が一体になってる感じ。東京で言えば六本木かな?

さて、オースティンで何をしたかというと、彼女達は私達の為に色々と予定を立ててくれたんだけど飛行機が遅れたり私達が怠け者で早く起きれなかったりで大幅に予定を変更。でも、すごく楽しかった。まずは、彼女達のうちから見える川でローイングに挑戦!うちから5分良い環境です。

4人がボートに乗って一人2つのオールを持ち友達のお父様の指示に従い一斉に漕いでいきます。私の後ろに友達のお父様が乗り、指導してくれるのですが何せ、英語が。ボート用語だったりするともう、クエスチョンマークだらけでとりあえず、見よう見まねでやってみました。この日は少し風があったりもして近場をぐるりと・・・・。上手くオールをさばく事が出来ると手に伝わる感覚が違うんですよ。そして思った以上にスピードも出て良いエクササイズだと思いました。体全体を使う感じで。楽しかったです。また機会があったらやってみたい!!!

オースティンは食もノースカロライナとはちょっと違いました。まずトラック屋台がそこかしこにあります。でも、その屋台もホットドックなどのファーストフードではなく、本格的なインドカレー屋だったり、オーガニックな物を使った屋台だったりと種類が豊富。

そして屋台の前にはテーブルが並んであり自分たちで飲み物持参・・・ってな感じ。

そうそうデザートの屋台も出ててドーナツに挑戦。オーダーをしてから作ってくれるので生地もフワフワで美味しかったです。

食べるのと話すのにに忙しくて食べ物の写真がありません!・・・・(笑)でも、UCHIというレストランは日本料理をフュージョンした感じのお店ですごい人気でした。シーフードが思った以上に新鮮で美味しかったです。


おいしいものを食べた後は、ライブへ・・・・。ノースカロライナではあり得ない楽しみ方です。(笑)オースティンはカントリーミュージックが盛んで、年に1度バンドが3000組も集まるフェスティバルがあるそうです。私達が行ったのはキャロリンワンダーランドというバンドでした。彼女の声、ハスキーで凄く格好よくてプラスエレキを始め、トランペットなどの楽器も歌いながらこなすんです。私は、初めて知ったのですが、日本にもツアーで行ってるみたい。夜中の12時ころまで街はネオンでキラキラ。お店も賑やかでびっくり。私のアメリカのイメージはニューヨーク、ワシントン、シカゴ、サンフランシスコなどの大都市以外はみんな夜は静かなものだと思ってた。(笑)


次の日は、朝はのんびり起きてショッピングへ。全くそんな計画は立ててなかったのですがオースティンってアウトドアのスポーツが盛んでお店も豊富。まずは、ランスアームストロングの出身でもあるのでバイクのお店でツールドフランスでの彼のモデルのバイクが展示してあったり、友達の一人がバイクショップで働いていた経験ありでお見せ回りもスムーズ。



見て見て見て!!そして、ついにロードバイクシューズ(左)をゲット。これを得る為に100キロですよ。詳しくはこちら

。彼女達に「えらい」と褒められました。よく普通のシューズで100キロも・・・と。私にはバイクシューズとの違いが分かってないので未だにすごい事なんだとは分かっておりません。でも、そのうち分かる事でしょう。(笑)

そして、ランニングシューズもついでにゲット。これはソールが薄いタイプでランニング、ウォーキングに最適。これはパートナーとお揃い。

バイクシューズに必要なペダルとサドルも。このサドル、ちゃんとサイズを測ってくれるんです。だから、痛くないはず。もちろん、友達も持っていてお薦めと言われた。

そして最終日はゴスペルブランチというまたまたオースティンならではの所へ。ビュッフェタイプで食べながらゴスペルを聞くんです。



彼女達が前もって予約をしてくれたので2階席からステージを見下ろす感じ。4人のコーラスに男性と隣の女性がメインで歌う感じ。皆さん素晴らしい歌声です。ただ、コーラスの人達はほとんどソロパートがないのでちょっともったいない感じ。

ニューヨークのハーレムツアーでゴスペルを聞きに行った時は、教会はアカペラでまた違う雰囲気でした。ちょっと神がかってるところがあり、異様な感じも。


ま、こんな感じでオースティンを堪能してきました。残り少ないアメリカ生活を思う存分楽しみたいと思います。

Long time no update... ( Yes, I am a bit lazy. :-)) We went to Austin to see our friends who were used to my students! They were so nice to us. First of all, I tried to row with my friends in a river which can see from their apartment. My friend's farther has rowed for 15 years so he taught me a bit, but I had an English problem as usual so it was a bit difficult for me to understand what I should do. However, my friend's father gave us an instruction so we just followed his order.
Even I couldn't do much, but I still feel fun! I would like to try it again.... It would be good exercises.

After exercising, we went to Japanese fusion restaurant is called UCHI. There dishes are so nice. Especially seafood were good. I totally forgot to take photos because we were so busy eating and talking... Then we went to a live. The band was Carolyn Wonderland who sung country music and Carolyn was so talented. She played a guitar and trumpet also she had an amazing voice. They also had concerts in Japan.

In Austin, there are many bike shops. We went to the shop which displayed Lance Armstrong's Tour de France bikes. Of course his model is verrrryyy expensive. Wheels cost $3000 each! We were looking for my bike shoes for a long time. He promised me to buy shoes for me because I rode 100K. When I told my friends about riding 100k, they were so amazed because of how difficult it is to ride without bike shoes. I am looking forward very much to riding with NEW bike shoes!!! So finally, we bought nice bike shoes, running shoes, a saddle and pedals for my bike. It was a huge shopping day and needless to say, I had a huge grin :-)

Austin is very lively city. Country music is so popular and there is a big festival once a year. 3000 bands come to Austin. It is totally different as NC atmosphere. My friends also live in downtown so it was a very nice place. We can see a river that we row the boat from their apartment. Austin is very popular among food trucks. There are many different kind of food. We went to Indian food truck which was really delicious. When we ordered they started cooking. The truck is not so big, but they made amazing food. You can bring your own beverages. ( It's a good idea!)

Final day, we went to Gospel brunch. They booked a table for us so we had a nice table. It was a buffet lunch and listened to musics. When I went to NY a long time ago, I joined a Harlem tour to listen to Gospel at a church. It was a cappella. However, this Gospel was with live band so it was a very different. Their expression were so dramatic.
4 choirs didn't have any solo parts so it was bit shame I wanted to listen their voices as well.

We also walked along the river. There were many people running, biking and walking even in the hot weather. It was amazing. In NC, if the weather were too hot, no one want to go outside.

We had a really great time with my friends. Thank you for everything!!!!

No comments: