Wednesday 21 July 2010

暑い夏

1ヶ月近くブログをほったらかしにしてしまいました。なんだか精神的に忙しくてのんびりできない日々です。その理由は・・・。日本から母が1ヶ月間滞在しているからなんです。
NCの夏は、日本よりも気温は高く35、6℃毎日あります。湿度は低いけどね。そして、やはり一人でも人がうちの中に増えると、違うもんですね。洗濯をする回数が増えたり、規則正しい生活になったり・・・。まだ、自分の体が慣れてないせいか疲れちゃう時もあります。
そんな生活の中で、いくつか撮った写真をアップします。

これはパートナーが作ってくれたトマトとオリーブのチキン煮。美味しかったけど彼の作るモロッコ料理の方がこれに勝るかな〜。


そして母を迎えにワシントンのダラス空港に朝5時に起きて行きました。母は海外旅行は生まれて2度目。ましてや一人旅は初めてだったのですが、楽しんで一人でやってきました。(もちろん、英語は話せません。)でも、どうにかなるものです。もちろん、空港で車いすを借りたので、全てグランドホステスがアシストしてくれるので出来た事ですけど、それでも、母にとっては、チャレンジだったと思います。初アメリカはやっぱり、「何でも大きい」というの「緑がいっぱい」とイメージのようです。そして、この写真はワシントンからNCに帰る途中の景色。


母が来る前の週末にバイクで50キロほど走りました。その道すがらにいた蛇の写真。結構大きかったです。ちょうど、道の真ん中でどうしてあげる事も出来ず。そして、帰りに見たら、轢かれてました。


そして、母にせがまれてとった写真。東京では見られないような青い空だと喜んでいました。
でも、かなり熱いようで昼間の外出は避けてます。


I have not written diary for a long time. First of all, I was a bit busy because my mum came and will be staying with us for a month. She has started exercising for 2 hours in our swimming pool. It takes only 5 minutes walk from our house to the pool so it is heaven for her. She had two hip operations so she needs exercises, also she has to lose some weight because of taking care of her knees. Anyway, when she came, she didn't have any jet lag. It was quite amazing.

I have uploaded some photos. First one is my husband cooked for me. It was tomato and olive with chicken stew. It was very delicious, but we preferred his chicken tajine.

Second photo is we picked up my mother at Washington and came back to North Carolina. Her first impression of America are "big " and " many trees".

Third photo is my husband and I went to Hillsborough by bike then we saw a snake middle of the road. It was quite big and alive, but when we returned to the same road it was run over by car.

Last photo is my mum asked me to take a photo of sky because she was so impressed about the clear sky. In Tokyo, there are too many buildings and lots of people so it was quite hard to see a beautiful sky. So far, she loves rural life. We've also been to farmer's markets.

No comments: