Wednesday 1 December 2010

Hanoi Part 3

やっとハノイ編が終わりに近づいてきました。(笑)ベトナム民族博物館にも行きました。 ここの敷地の中に(3.3ヘクタール)1万5000点にも及ぶ少数民族の生活道具や衣装が展示され、屋外にはその民族が住んでいた家が展示されています。

Finally, I will finish Hanoi trip. We went to Museum of Ethnography. Vietnam is a multi ethnic county, which is composed of 54 ethnic groups. The museum is divided into two parts: an indoor and an outdoor exhibition in 3.3 hectares of land to the Museum. We didn't have a enough time to see all of them so we only saw an outdoor exhibition which is to highlight different types of houses in all parts of Vietnam. There were many different types of stilt houses.
 
もちろん、家の中も見る事が出来ます。ここにはたくさんの高床式建築がありました。
そして見ての通り。1つの階段の高さが異常に高い。毎日、この階段を上り下りするのかと思うと私には住めない・・・って思いました。 This house was so high stair case. It would be hard to up and down everyday. You can see inside house, too!


そして、次は縦に長いお家。20メートルくらいはあるのではないでしょうか。なんだか不思議な家でした。もっと他にも色々なタイプの家があったのですが、写真を撮るのを忘れてしまいました。私達は、屋外にあるこれらの建築物を見るだけでこの博物館を後にしました。でも、私はここは比較的好きな場所でした。
This house was a long house. It about 20m long to the end. I think we saw more than 10 different type of houses, but I forgot to take photos. However, I quite like this museum.


最後にお土産屋さんで見た絵はがき。I saw postcards in a souvenir shop.

豚や水牛をバイクに積んでここら辺の人は走っているんです。すごいですよね。アヒルだって一羽じゃなくて何十羽ですよ。笑っちゃいますよね.
I felt Vietnam is tough country. Look, people ride a bike with ducks, cows and pigs. Not only a one duck or a pig. It is amazing. I also saw them on the street, too.

大統領官邸。ここは中に入る事は出来ないので遠巻きに見て写真を撮るだけです。フレンチコロニアル建築の宮殿でホーチミン主席は多くの海外のゲストを招待したそうです。

Here is the presidential Palace which
erected for the General Governor of Indochina. It's a huge French colonial style building and looks very nice, but Ho Chi Minh didn't live here. He invited many foreign guests in this palace. You can't go inside so just to take a photo from outside.

  
そして敷地内を歩いて行くと、彼が乗っていた車いると大きな池が見え、その奥にホーチミン主席が実際に住んでいた高床式の家があります。ここは、中を見る事が出来ました。

When you walked through the pass, his cars are displayed then along the pond, you can see his house on stilts. He lived and worked from 1958 to 1969, illustrates the importance of simplicity and modesty to this Vietnamese revolutionary. Still, the building is elegantly crafted with lacquered and polished wood, following the model of a traditional communal house on stilts.


We liked his house very much. Nice design and very plain.

もちろん、ホーチミン廟にも行きましたよ。でもどちらかというと素通りした感じ。天安門広場とそっくりって感じがしません?(中国に行った事はありませんが。)


こうやって24時間体制で警備しているようです。ここにホーチミン主席の遺体が安置してあるらしいんですが・・・。私達が行った時は、彼の遺体はありませんでした。ロシアで遺体が腐敗しないように毎年、数ヶ月はここにはないそうです。

遺体がある時は、見学可能だが私語は厳禁、カメラはもちろん入り口で預けるとか・・・。





We also went to Ho Chi Minh Mausoleum, but his body wasn't there. His body was in Russia for restoration and preservation work. However, guards stood at the entrance without words. Normally, you can see his body, but rules are very strict. Visitors must be silent, and walk in two lines and no photos.


ハノイの名物タンロン水上劇場。民族音楽に合わせて水上での人形劇。子供から大人まで楽しめる・・・って感じです。もちろん、全部ベトナム語なので何を言っているかは分からないけどそれでも楽しめる人形劇です。生演奏で1時間くらいです。劇の最後に人形を操っている人たちが出てきます。私達はラッキーにも最前列でした。

 
 

Thang Long Water Puppetry Theater is very popular in Hanoi. We were very lucky to get tickets also our seats was the front row!! The puppets are made out of wood and the lacquered. The shows are performed in a waist-deep pool. A large rod supports the puppet under the water and is used by the puppeteers, who are normally hidden behind a screen , to control them. Thus the puppets appear to be moving over the water. The end of the show, the puppeteers come out from the screen. All stories and songs are Vietnamese so we didn't understand what they said, but we enjoyed it very much.

No comments: